Suradj Bahadoersing directeur Dienstencentrum bij JenV
Suradj Bahadoersing wordt per 1 mei 2022 benoemd tot directeur Dienstencentrum bij het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV).
Het Dienstencentrum (DC) zorgt ervoor dat de medewerkers van het Bestuursdepartement van het ministerie Justitie en Veiligheid (JenV) gevestigd aan de Turfmarkt in Den Haag ontzorgd en gefaciliteerd worden in hun werk. Centraal staat hierbij de ondersteuning bij - en advisering over verschillende dienstverleningsdomeinen: inkoop, informatiebeheer, huisvesting en werkplekvoorzieningen. Daarnaast voert het DC een aantal regietaken uit voor alle aan de Turfmarkt inwonende organisaties (zoals de Dienst Justis, het hoofdkantoor van de Dienst Justitiële Inrichtingen, het landelijk bureau van de Raad voor de Kinderbescherming). Dit betreft zaken op het gebied van huisvesting en werkplekvoorzieningen. De derde opdracht richt zich op het uitvoeren van een aantal gemeenschappelijke diensten voor meerdere JenV-organisaties en enkele daarbuiten. De belangrijkste zijn: de dienst Identiteits- en Toegangsmanagement, een dienst rond het document managementsysteem DigiJust en diensten van het inkoopuitvoeringscentrum.
Suradj is sinds 2017 hoofd afdeling Rijkshoofdboekhouding van het ministerie van Financiën. Hij vervulde bij dit ministerie sinds 2007 diverse functies, waaronder die van plaatsvervangend hoofd afdeling Staatsschuld- en Schatkistbeheer (backoffice) van het Agentschap. Suradj heeft bestuurskunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Emine Özyenici, Hoofddirecteur Bedrijfsvoering: ‘Ik ben blij met de komst van Suradj. Hij brengt vanuit zijn achtergrond en ervaring bij het Ministerie van Financiën nieuwe perspectieven in, weet wat het betekent om diensten te verlenen waar andere organisatieonderdelen op steunen en kent hij de cruciale betekenis van IV en ICT hierin. Hij combineert een praktische, resultaatgerichte houding met een verbindende communicatiestijl en dit past goed bij ons Dienstencentrum.’
Suradj Bahadoersing: ‘Ik zie de bedrijfsvoering als fundament van elke organisatie. Het was tot voor kort werk dat grotendeels op de achtergrond plaatsvond. Ontwikkelingen op het terrein van onder andere privacy, hybride werken en toenemende mate van digitalisering (informatievoorziening) zorgen ervoor dat de bedrijfsvoering steeds meer op de voorgrond komt en voor nieuwe uitdagingen komt te staan. Ik vind het een eer om in deze rol een bijdrage te leveren om deze nieuwe uitdagingen (in gezamenlijkheid) te vertalen naar diensten waarbij ik de balans ga bewaken tussen het behoud van bestaande diensten en de verkenning van kansen voor verbetering en vernieuwing.’
Deze benoeming op een ABD-functie is tot stand gekomen via de algemene procedure voor functies binnen de Algemene Bestuursdienst. De werving en selectie voor deze benoeming is gedaan door Bureau ABD en ministerie van Justitie en Veiligheid. Vacatures die Bureau ABD faciliteert worden breed bekendgemaakt en iedereen mag solliciteren.