Samuel Korfmacher afdelingsmanager Inkoop Uitvoering Centrum bij RVO
Samuel Korfmacher is per 1 januari 2024 benoemd tot afdelingsmanager Inkoop Uitvoering Centrum bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO is onderdeel van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.
Samuel Korfmacher is momenteel waarnemend afdelingsmanager Inkoop Uitvoering Centrum (IUC) bij de directie Financiën, Informatiemanagement en Facilitaire Zaken (FIFZ) bij de RVO. Hiervoor vervulde hij verschillende functies, waaronder teamleider MJO bij de directie FIFZ bij RVO, ministerie van EZK en clustermanager Inkoop en Contractmanagement bij Logius, BZK. Voordat Samuel bij het Rijk in dienst kwam heeft hij verschillende leidinggevende functies in het bedrijfsleven gehad. Samuel studeerde International Relations, Europese Studies en Business Administration. Zijn ruime en diverse werkervaring als ook zijn veelzijdigheid maken hem een geschikte kandidaat voor deze functie.
Peter van der Woude, plaatsvervangend directeur Financiën, Informatiemanagement en Facilitaire Zaken: ´Samuel heeft tijdens zijn waarnemerschap laten zien dat hij goed kan omgaan met zijn rol als manager van het EZK/LNV IUC, en tegelijkertijd actief deel uit te maken van het management van RVO. Hij heeft de leiding genomen om het IUC nog beter EZK/LNV te laten bedienen, op een eerlijke, transparante en verbindende wijze zonder de inhoud te schuwen. Ik ben zeer verheugd dat Samuel dit gaat voortzetten in de functie van manager van het IUC.´
Samuel Korfmacher: ´Met haar toonaangevende expertise op inkoopvlak speelt het IUC EZK/LNV een cruciale rol voor haar opdrachtgevers. Als proactieve en impactgedreven partner van onze opdrachtgevers werken we samen met RVO aan oplossingen voor de maatschappelijke uitdagingen en transities waarmee onze samenleving wordt geconfronteerd. In de afgelopen jaren hebben we te maken gehad met een stijging in zowel het aantal als de complexiteit van inkooptrajecten, wat ook steeds meer van ons IUC vraagt. Ik kijk ernaar uit om samen met mijn bevlogen collega’s van RVO en het IUC onze organisatie verder te professionaliseren en zo een inspirerende en toekomstbestendige werkomgeving te creëren.´
Deze benoeming op een ABD-functie is tot stand gekomen via een procedure van de Algemene Bestuursdienst. DGABD heeft de werving verricht voor deze benoeming en RVO ondersteund bij de selectie. De vacature is zoals gebruikelijk opengesteld, hoewel de organisatie al een geschikte kandidaat op het oog had, zoals in de vacaturetekst was vermeld. Na een zorgvuldige procedure, is deze het ook geworden.