Lisette ter Horst manager Langdurige Zorg en tevens plaatsvervangend directeur bij VWS
Lisette ter Horst wordt per 15 februari 2025 manager Langdurige Zorg en tevens plaatsvervangend directeur bij de directie Langdurige Zorg bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Als manager Langdurige Zorg zal zij leidinggeven aan drie teams: team Financiën (premie) en Beleidsinformatie, team PGB en Zorg Thuis en team Financiën (begroting) en Juridisch. Lisette zal samen met haar directie en teams bijdragen en werken aan de toegankelijkheid, kwaliteit en betaalbaarheid van langdurige zorg en ondersteuning.
Lisette werkt ruim acht jaar bij de directie Financieel-Economische Zaken van VWS, waarvan sinds 2019 als MT-lid en de laatste jaren als plaatsvervangend directeur. Daarvoor heeft Lisette onder andere als projectleider en clustercoördinator gewerkt op het terrein van de langdurige zorg vanuit een financieel perspectief. Zij is haar carrière gestart als financieel trainee bij de Rijksoverheid, waarna zij onder andere bij het ministerie van Financiën gewerkt heeft als (coördinerend) beleidsmedewerker.
Rode draad in haar loopbaan zijn overheidsfinanciën en haar affiniteit met de langdurige zorg. Lisette brengt zeer relevantie ervaring mee op het gebied van overheidsfinanciën en kennis van het zorgdomein. Sinds januari 2024 volgt zij het ABD Kandidatenprogramma. Lisette heeft in 2006 haar Master Publiek Management behaald aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Michiel Geschiere, directeur Langdurige Zorg: “Bij LZ zijn we heel blij met de komst van Lisette naar onze directie. We staan voor grote uitdagingen om de zorg voor kwetsbare mensen te garanderen. Met haar kennis en ervaring kan Lisette daar een belangrijke bijdrage aan leveren. Met haar optimistische persoonlijkheid kan zij bovendien een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van onze organisatie en onze medewerkers.”
Lisette ter Horst: “Ik kijk er enorm naar uit om de overstap te maken naar de directie Langdurige Zorg. Naast de vertrouwde inhoud van de teams die zich bezig houden met de financiën, krijg ik de kans om me mij te verbreden op het inhoudelijke terrein van het persoonsgebonden budget. Samen met de directie een bijdrage te leveren aan de zorg en ondersteuning voor kwetsbare mensen is een opgave waar ik graag aan bij draag. Ik heb er zin in!”
Deze benoeming op een ABD-functie is tot stand gekomen via de algemene procedure voor functies binnen de Algemene Bestuursdienst. DGABD heeft de werving verricht voor deze benoeming en de het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ondersteund bij de selectie. De vacature is zoals gebruikelijk breed bekendgemaakt, zodat iedereen kon solliciteren.